آرش زارع ۵ اسفند ۱۴۰۲ 0 نظر

دریاچه چیتگر (شهداء خلیج فارس) جاذبه چهار فصل در منطقه 22

شب های دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر تهران یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر تهران، در یک مقیاس بسیار وسیع در غرب تهران و شرق شهرک مسکونی چیتگر واقع شده است. مساحت این دریاچه حدود 130 هکتار و در بخش شمالی پارک چیتگر قرار گرفته است. این دریاچه در سال 1392 افتتاح شد. منبع اصلی تأمین‌کننده آب این دریاچه را می‌توان به رودخانه کن مربوط دانست. علت اصلی ساخت این دریاچه بهبود کیفیت هوای تهران بود. در ادامه در مورد دریاچه چیتگر تهران و امکانات آن گفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: آشنایی با شهرک مسکونی چیتگر (امام رضا)

دریاچه چیتگرتهران

چگونه به دریاچه چیتگر تهران برویم؟

برای رفتن به دریاچه چیتگر برای ساکنین شهرک مسکونی چیتگر با 10 دقیقه پیاده روی امکان پذیر است و دیگر شهروندان باید وارد آزادراه تهران – کرج شوید و در ابتدای آن خروجی به سمت پارک را دنبال کنید. علاوه بر این؛ دسترسی با مترو تهران نیز امکان پذیر است. اگر قصد دارید با مترو به سمت دریاچه چیتگر تهران بروید کافی است با یکی از قطارهای خط صادقیه – گلشهر؛ سوار شوید و در ایستگاه مترو دریاچه چیتگر یا ایستگاه مترو ایران خودرو بروید.

سپس با اتوبوس یا تاکسی به سمت دریاچه چیتگر که در ضلع شرقی شهرک مسکونی چیتگر و ایران مال واقع شده است حرکت کنید. ورود به محوطه اصلی دریاچه چیتگر و قدم‌زدن در کنار دریاچه رایگان است. همین موضوع باعث شده تا دریاچه چیتگر یکی از تفریحات رایگان تهران به شمار رود.

دوچرخه سواری در دریاچه چیتگر

بخش های مختلف دریاچه چیتگر

در Chitgar Lake بخش های مختلفی وجود دارد که هرکدام از آن ها برای سرگرمی ساخته شده اند. بعضی از آن ها مکان تجاری و تعدادی دیگر تفریحی هستند در ادامه این بخش از مطلب مجله گردشری گروه مشاورین املاک کیان به شرح قسمت های مختلف دریاچه چیتگر می پردازیم.

نقشه دریاچه چیتگر

بام لند، مجموعه ای تجاری و تفریحی

مرکز خرید بام لند در کنار ساحل دریاچه چیتگر تهران قرار گرفته است. این مرکز خرید از 12 ویلای 2 طبقه مستقل؛ در کنار هم تشکیل شده؛ تا لحظه‌های نابی را برای بازدیدکنندگان از این دریاچه فراهم کند. بام لند به معنای شهری از تلفیق موسیقی و فرهنگ و سلامتی در تهران است که فاصله آن تا شهرک مسکونی چیتگر و پروژه های پیش فروش بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران با خودرو حدود 5 دقیقه است.

نزدیک به 6 کیلومتر مسیر زیبای پیاده‌روی، مجهز به سیستم تصفیه طبیعی هوای جنگل و دریاچه؛ مسیر دوچرخه‌سواری در کنار قایق‌رانی و سوارکاری به‌راستی بام لند را به سرزمین تندرستی تبدیل کرده است و نزدیکی این مجموعه گردشگری به شهرک مسکونی سرمایه گذاری در این پروژه عظیم را جذاب تر کرده است.

ساحل شنی دریاچه چیتگر تهران

بخش دیگری از دریاچه چیتگر تهران که بسیار جذاب و دیدنی است ساحل شنی آن است که حدود 300 متر مربع وسعت دارد. البته این بخش متخص به کودکان است و وسایل بازی برای کودکان هم وجود دارد شما می‌توانید کودک خود را برای بازی و سرگرمی به آن جا ببرید. از مهم‌ترین وسایل بازی آن می‌توان به وسایل بازی پلاستیکی، محیط سرپوشیده و وجود وسایل شست‌وشو اشاره کرد. این بخش برای کودکان 2 تا 6 سال طراحی شده است.

سرسره های سقوط آزاد و موج خروشان دریاچه

سرسره سقوط آزاد و موج های خروشان دریاچه چیتگر از بزرگ‌ترین و مهیج‌ترین سرسره‌ها در خاورمیانه است و بلندترین سرسره بدون نیاز به چرخش آب در ایران است و بازدیدکنندگان با پوشش می‌توانند از آن استفاده کنند.

هرم هیجان

هرم هیجان دریاچه چیتگر تهران تجربه‌ای کم‌نظیر برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. در این مجموعه تفریحی؛ هر چهار نفر وارد یک هرم شده و روی کابین مخصوص سوار می‌شوند. کابین در ارتفاع دو متری از زمین به‌صورت کاملاً معلق به پرواز درمی‌آید. حس تعلیق در هوا با افکت‌های طوفان؛ رعدوبرق؛ مه و جلوه‌های ویژه بصری همراه می‌شود و هیجان خاصی را به همراه می‌آورد.

رول گلایدر (زیپ لاین)

زیپ‌لاین دریاچه چیتگر؛ اولین زیپ‌لاین ریلی در ایران است که دارای ریلی پر پیچ‌وخم با 120 متر طول است و هیجان بسیار بالایی دارد طور یکه نفس را در سینه حبس می‌کند. این زیپ‌لاین تقریباً 14 متر ارتفاع دارد و به دلیل شباهتش با ترن هوایی هیجان بسیار زیادی را برای شما فراهم می‌کند؛ بنابراین اگر می‌خواهید آدرنالین خون خود را بالا ببرید و هیجان بسیار زیادی را تجربه کنید این وسیله این امکان را برای شما فراهم می‌کند.

شهربازی

یکی دیگر از بخش‌هایی که می‌توانید سرگرم شوید شهربازی دریاچه چیتگر تهران است. این شهربازی توسط کشورهایی نظیر آلمان؛ هلند و ایتالیا ساخته شده است. در این شهربازی به‌روزترین و مهیج‌ترین وسایل بازی ها را می‌توانید استفاده کنید از مهم‌ترین آن‌ها به سافاری پارک وحشت؛ پیست پرش در آسمان؛ و…. می‌توان اشاره کرد. این وسایل در شرق و غرب دریاچه قرار گرفته است و شما می‌توانید از آن استفاده کنید و محدودیت سنی خاصی ندارد.

کارتینگ

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که به کارتینگ علاقه دارید در دریاچه چیتگر این امکان وجود دارد. شما می‌توانید سرعت؛ هیجان و لذت را در مجموعه کارتینگ دریاچه چیتگر تجربه کنید. کارتینگ دریاچه چیتگر از بهترین پیست‌هایی است که در ایران وجود دارد و طبق استانداردهای جهانی ساخته شده است.

سرزمین بازی و جایزه

یکی دیگر از تفریحاتی که در دریاچه چیتگر تهران وجود دارد سرزمین بازی و جایزه است. این سرزمین برای کودکان ایجاد شده و شما می‌توانید کودک خود را در آنجا مشغول بازی کنید. این مجموعه سرپوشیده شامل 10 بازی مختلف است.

شهربازی سرپوشیده کیدزگاردن

اولین جایی که در بام لند دریاچه چیتگر شهرت زیادی دارد شهربازی سرپوشیده کیذرگاردن است. این شهربازی می‌تواند گزینه مناسبی برای تفریح کودک شما باشد و می‌تواند کودک شمارا چندین ساعت سرگرم کند. البته محدودیتی که در این شهربازی وجود دارد این است که تنها می‌توان برای یک ساعت از امکانات این مجموعه استفاده نمود.

ترامپولین؛ فوتبال‌دستی؛ ایرهاکی؛ پل معلق؛ اتاق موانع، سرسره، و … از امکانات این مجموعه است. این شهربازی در انتهای اتوبان همت غرب، ضلع شرقی دریاچه چیتگر، مجتمع تجاری بام لند، ورودی A قرار گرفته است.

بخش VR

یکی دیگر از تفریحاتی که در بام لند دریاچه چیتگر تهران وجود دارد، بخش VR است. در این جا شما می‌توانید با زدن عینک‌های دیجیتالی واقعت مجازی، به تماشای تصاویر باکیفیت و 360 درجه بپردازید. شما می‌توانید بازی‌های مختلفی را در آن تجربه کنید، از صعود و اسکی روی قله گرفته تا قایق‌سواری، همه چیز سه‌بعدی و ظاهراً واقعی است و می‌توانید نهایت لذت را تجربه کنید. همچنین امکان استفاده از ماژول ماز وجود دارد تا بتوانید بازی‌ها را کنترل کنید.

ساحل سنگی

یکی از بخش‌های بسیار زیبا و دیدنی ساحل سنگی است. افراد زیادی از این بخش دیدن می‌کنند؛ در این بخش شما می‌توانید مرغابی‌ها و اردک‌ها را که در نزدیکی آشنا می‌کنند را ببینید، این بخش تنها بخشی از دریاچه است که حفاظ و نرده ندارد و شما می‌توانید تا نزدیک آب هم بروید.

شهربادی

یکی از بخش‌های بسیار جذاب دریاچه چیتگر تهران شهر بادی آن است. در این قسمت 3 بازی جذاب فوتبال حبابی، دارت بادی، فوتبال صابونی وجود دارد. فوتبال حبابی یکی از بازی‌های بسیار جذاب آن است که در آن لباس به شکل حباب بر تن می‌کنید و به فوتبال‌بازی کردن می‌پردازید. این بازی به‌صورت گروهی و 6 نفره انجام می‌شود و حداقل قد باید 115 سانتی‌متر باشد که بتوانید بازی را انجام دهید و خانم‌ها و آقایان به طور هم‌زمان نمی‌توانند این بازی را انجام دهند.

ماهیگیری

یکی از تفریحاتی که خیلی از مردم به آن علاقه‌مند هستند ماهیگیری است. در این بخش از دریاچه چیتگر به شما تجهیزات ماهیگیری داده می‌شود و شما می‌توانید ماهیگیری کنید و لذت ببرید. البته اگر ساکن تهران هستید و وسایل ماهیگیری دارید می‌توانید عضو ویژه این بخش شوید و با هزینه کمتر ماهیگیری کنید.

قایق سواری

یکی از تفریحات عالی لذت‌بخش برای مردم قایق‌سواری است که این بخش هم در دریاچه چیتگر تهران وجود دارد. در این با وجود ماهی‌ها و پرنده‌های زیبا لذت قایق‌سواری چندین برابر می‌شود. در این بخش به شما جلیقه نجات داده می‌شود تا با خیالی آسوده از قایق‌سواری لذت ببرید، البته سوارشدن افراد بالای 90 کیلو و کودکان زیر 14 سال و خانم‌های باردار ممنوع است. در این بخش قایق‌های پدالی هم وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و لذت ببرید.

فوتبال دستی

یکی از تفریحاتی که در بام لند تهران وجود دارد فوتبال دستی است. البته این فوتبال‌دستی با بقیه فوتبال‌دستی‌های دیگر متفاوت است، در این فوتبال‌دستی بجای آدمک‌ها، خود افراد وارد می‌شوند و می‌توانند ساعتی خوش لذت‌بخش را تجربه کنند این بازی برای افراد بالای 8 سال مناسب است.

چرخ و فلک

یکی از تفریحات آرام که برای افراد  باروحیه آرام طراحی شده چرخ‌وفلک است. این چرخ‌وفلک 40 متر ارتفاع دارد با سوارشدن می‌توانید کل فضای دریاچه چیتگر تهران را از ارتفاع بالا مشاهده کنید و در آرامش از آن لذت ببرید. می‌توانید هنگام سوارشدن از خودتان سلفی بگیرید و خاطرات را ثبت کنید. این چرخ‌وفلک از بلندترین چرخ‌وفلک‌های موجود در ایران است.

پروژه های نزدیک به دریاچه چیتگر

یکی از پروژه هایی که میتوان به آن اشاره کرد،شهرک مسکونی چیتگر می باشد که در ضلع غربی دریاچه و شمال باغ ملی گیاه شناسی واقع شده است از آن جایی که این پروژه متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران است می تواند نوید یک سرمایه گذاری مطمئن را به سرمایه گذارن بدهد.

پیام بگذارید